Valberedning

Valberedningen är medlemmarnas viktigaste instrument för att skapa och bibehålla en fungerande styrelse som på ett kvalificerat och tryggt sätt kan hantera föreningens verksamhet framöver.

Valberedningen har två huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Fungera som en kontrollfunktion för att arbetet i styrelsen fungerar.
- Samordna förslag på medlemmar till olika förtroendeposter

Valberedningens uppgift är att hålla sig underrättad om hur arbetet i styrelsen fungerar, och om styrelsens sammansättning utifrån kompetens och engagemang ger styrelsen rätt förutsättningar att hantera de frågor som föreningen står inför. Valberedningen ska så långt det är möjligt säkerställa att styrelsen har rätt sammansättning. Valberedningen ska fortlöpande analysera och skaffa sig kännedom om vilken kompetens som finns bland bostadsrättsföreningens samtliga valbara medlemmar utanför styrelsen.

Är du intresserad att ingå i styrelsen eller vill föreslå någon av dina grannar, kontakta valberedningen.

Camilla Storbjörk, sammankallande
Bennebolsgatan 16