Arkiv

Brf Solängen

Bostadspärmen

En uppdaterad version av det fysiska exemplaret du har i bostaden.  Pärmen.

Energideklaration

Energideklarationen ger dig information om byggnadens energianvändning. Den är bland annat till för dig som ska köpa en bostad. Du kan använda deklarationen för att jämföra olika hus med varandra. Beräkningarna är gjorda 2018.

Bennebolsgatan 8
Bennebolsgatan 10–14
Bennebolsgatan 16–18

Ritningar

Planritningar för fastigheten, samt planlösningar för lägenheterna hittar du på Stockholm Stad / Bygg- och plantjänsten.
Diarienumret är 2005-12280. Klicka på länken här.
Du måste ha e-legitimation för att kunna logga in och hämta en ritning.

Stadgar

Enligt bostadsrättslagen, BRL, måste alla bostadsrättsföreningar ha stadgar. Föreningens stadgar är ett styrdokument innehållande de förordningar som vi medlemmar måste förhålla oss till och efterfölja. I stadgarna regleras frågor om styrelsens åligganden, hur medlemmen kan utöva sitt inflytande, rättigheter och skyldigheter för bostadsrättsinnehavaren, årsstämman, avgifter och annat.

Stadgar 2018

Årsredovisning

Varje år måste styrelsen redovisa föreningens ekonomi och verksamhet. Årsredovisningen innehåller fakta om föreningens ekonomi, resultaträkning och balansräkning, viktiga händelser under året som reparationer, ombyggnader och underhåll och förväntad framtida utveckling.

Spara alltid årsredovisningen!

Årsredovisningen är en värdehandling. Om du planerar att sälja din lägenhet eller skriva om dina lån, är årsberättelsen av stort intresse för mäklare och banker.

Observera att nedanstående text inte är en officiell handling utan endast en avskrift av den av styrelsen och revisorerna undertecknade årsredovisningen.

Årsredovisning för räkenskapsåret 2023

• Årsredovisning för räkenskapsåret 2022