Bredbandsbolaget – vår nya kabel-tvleverantör

Den 20 november kommer kabel-tvutbudet att flyttas över från Canal Digital till Bredbandsbolaget. Skälet till detta är att Canal Digital, som vi har avtal med, har övertagits av Bredbandsbolaget. Utbudet blir detsamma som tidigare.

Du som köper extratjänster har fått särskild information från Bredbandsbolaget.

Digitalbox

Den 20 november kl 18.00 behöver du, som använder lägenhetens digitalbox,  göra en kanalsökning på din tv-box för att få tillgång till alla kanaler. Gör din box strömlös några sekunder genom att dra ut strömadaptern. Återanslut innan nästa steg.

Så här kanalsöker du din tv-box TNR2840C

1. Tryck på Meny-knappen på fjärrkontrollen.
2. Tryck OKInställningar.
3. Välj Installation och tryck koden 1234.
4. Välj Kanalsökning och därefter Snabbsökning – när sökningen är klar ser du texten "Sökningen är slutförd".
5. Tryck Stäng.
6. Tryck Meny på fjärrkontrollen.

Efter detta kan du se dina tv-kanaler som vanligt. Om det inte fungerar, kontakta Bredbandsbolaget på 0200-116500. De svarar mellan 8.00 och 22.00

Analoga kanaler

Om du inte använder boxen utan ser på analoga kanaler så måste du från klockan 18 på bytesdagen göra en kanalsökning på din TV. Hur du gör detta framgår av manualen för din TV. Om det inte fungerar, kontakta Bredbandsbolaget på 0200-116500. De svarar mellan 8.00 och 22.00

Utförlig information hittar du här.  Obs! Du behöver inte registrera dig hos Bredbandsbolaget, vi har ordnat det centralt.